Search
Close this search box.

Spis treści:

    1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    2. DEFINICJE
    3. COOKIES
    4. PLUGIN FACEBOOKA
    5. PLUGIN INNYCH PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH
    1. LINKI ZEWNĘTRZNE
    2. NEWSLETTER
    3. FORMULARZ REJESTRACJI
    4. WYSZUKIWARKA
    5. POSZANOWANIE WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
    6. OCHRONA DANYCH UŻYTKOWNIKA
    7. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
    8. DOSTAWA I KOSZTY TRANSPORTU
    9. REALIZACJA PŁATNOŚCI
    10. REKLAMACJA
    11. PRAWO ODSTĄPIENIA
    12. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
    13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy alesmakosz.pl, działający pod adresem: www.alesmakosz.pl, prowadzony jest przez: Aleksander Oszajca, z siedzibą w/przy: ul. Nad Łyną 14C, 10-687 Bartąg, działający pod numerem NIP: 7393918536, REGON: 381166403.
  2. Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym: www.alesmakosz.pl, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
  3. W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).
  4. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.
  5. Każdy Klient zobowiązany jest przestrzegać postanowienia Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
  6. Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu: www.alesmakosz.pl w hiperlinku: „Regulamin Sklepu”. Regulamin można w każdym czasie pobrać i wydrukować.
  7. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu: www.alesmakosz.pl, odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna i dostawy wskazanego Towaru za cenę i na warunkach określonych w opisie.

2. DEFINICJE

Regulamin – niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu przez Klientów.

Konsument – jest to osoba fizyczna, która dokonuje zakupów w sklepie internetowym w celach niezwiązanych z jej działalnością gospodarczą, zawodową ani zawodową działalnością gospodarczą, a więc osoba, która nabywa produkty lub usługi w charakterze konsumenta, a nie przedsiębiorcy. Konsument jest zazwyczaj chroniony przez przepisy prawa konsumenckiego, a regulamin sklepu internetowego określa jego prawa i obowiązki w kontekście dokonywania zakupów online.

Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna, która zazwyczaj działa jako przedsiębiorca, dokonuje zakupów lub korzysta z usług w charakterze konsumenta w określonych sytuacjach. Oznacza to, że ta osoba, mimo że prowadzi działalność gospodarczą, czasami może korzystać z dóbr lub usług w celach prywatnych, niezwiązanymi z jej działalnością biznesową.

Przykładem takiej sytuacji może być, gdy przedsiębiorca kupuje produkty lub usługi do użytku osobistego, a nie do celów związanych z jego firmą. W takim przypadku, przepisy prawa konsumenckiego mogą nadal obowiązywać w kontekście tych transakcji, a osoba ta jest traktowana jako konsument w tych konkretnych okolicznościach.

Jednak ważne jest dokładne określenie, kiedy taka osoba jest traktowana jako konsument, a kiedy jako przedsiębiorca, ponieważ ma to wpływ na jej prawa i obowiązki w różnych transakcjach.

Klient – osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 13 lat (pod warunkiem, że uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Sklep.

Formularz Zamówienia – Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.

Koszyk – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary oraz w którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości nabywanych Produktów.

Sklep – serwis internetowy, należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną:  www.alesmakosz.pl, za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary.

Sprzedawca – Aleksander Oszajca, z siedzibą w/przy: ul. Nad Łyną 14C, 10-687 Bartąg, wpisany do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w: Olsztynie, VIII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS: 0000746733, NIP: 7393918536, który prowadząc działalność zarobkową lub zawodową proponuje sprzedaż za pomocą swojej strony internetowej.

Towar – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem obrotu pomiędzy Sklepem i Klientem, którego warunki sprzedaży określa Formularz Zamówienia.

Towar z elementami cyfrowymi – towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie.

Produkt – każdy towar lub usługa, w tym nieruchomości, usługi cyfrowe i treści cyfrowe, a także prawa i obowiązki.

Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe, wykorzystywane przez Konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.

Integracja – połączenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z elementami środowiska cyfrowego Konsumenta i włączenie ich do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.

Kompatybilność – współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania.

Funkcjonalność – zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia.

Interoperacyjność – zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju.

 Internetowa platforma handlowa – usługa korzystająca z oprogramowania, w tym ze strony internetowej, z części strony internetowej lub aplikacji, obsługiwanego przez przedsiębiorcę lub w jego imieniu, w ramach której umożliwia się Konsumentom zawieranie z innymi przedsiębiorcami umów na odległość lub osobom fizycznym, niebędącym przedsiębiorcami zawieranie umów na odległość z innymi osobami fizycznymi, niebędącymi przedsiębiorcami.

 Dostawca internetowej platformy handlowej – przedsiębiorca, który obsługuje internetową platformę handlową, dostarcza podmiotom internetową platformę handlową lub umożliwia korzystanie z tej platformy.

Umowa – umowa sprzedaży Towarów na odległość, zawarta przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.

3.   COOKIES

  1. Strona internetowa używa plików cookies (ciasteczka) lub podobną technologię (dalej łącznie nazywane: ” cookies „) do zbierania informacji o  dostępie Użytkownika do strony internetowej (np. za pomocą komputera lub  smartfona) oraz jego preferencjach. Są one wykorzystywane m.in. w  celach reklamowych i  statystycznych oraz w  celu dostosowania strony internetowej do indywidualnych potrzeb Użytkownika.
  2. Pliki cookies to fragmenty informacji, które zawierają unikalny kod referencyjny, który strona internetowa przesyła na urządzenie Użytkownika, w  celu przechowywania, a  czasem śledzenia informacji dotyczących używanego urządzenia. Zwykle nie pozwalają one zidentyfikować osoby Użytkownika. Ich głównym zadaniem jest lepsze dopasowanie strony internetowej do Użytkownika.
  3. Niektóre z plików cookies, występujące na stronie internetowej, są dostępne tylko przez czas trwania danej sesji internetowej i  wygasają po zamknięciu przeglądarki. Inne pliki cookies służą do zapamiętywania Użytkownika, który po powrocie na stronę internetową, jest na niej rozpoznawany. Są one wówczas zachowywane przed dłuższy czas.
  4. Wszystkie pliki cookies, występujące na stronie internetowej, są ustalane przez Właściciela.
  5. Wszystkie pliki cookies, używane przez niniejszą stronę internetową, są zgodne z obowiązującym prawem Unii Europejskiej.
  6. Większość Użytkowników i niektórych przeglądarek mobilnych automatycznie akceptuje pliki cookies. Jeżeli ustawienia te  pozostaną bez zmian, pliki cookies zostaną zapisane w  pamięci urządzenia.
  7. Użytkownik może zmienić preferencje dotyczące akceptacji plików cookies lub zmienić przeglądarkę, aby móc otrzymać za każdym razem stosowne powiadomienie, gdy funkcja cookies jest ustawiona. Aby zmienić ustawienia akceptacji cookies, należy dostosować ustawienia w  przeglądarce.
  8. Warto pamiętać, że blokowanie lub usuwanie plików cookies może uniemożliwić pełne korzystanie ze  strony internetowej.
  9. Pliki cookies będą wykorzystywane do niezbędnego zarządzania sesją, w tym:
  10. Tworzenia specjalnej sesji logowania dla Użytkownika strony internetowej, aby strona zapamiętała, że ​​Użytkownik jest zalogowany, a jego żądania były dostarczane w  sposób skuteczny, bezpieczny i  spójny;
  11. Rozpoznawania Użytkownika, który już wcześniej odwiedził stronę internetową co pozwala na identyfikację liczby unikalnych użytkowników, którzy skorzystali z serwisu i  pozwala upewnić się co do wystarczającej pojemności serwisu dla liczby nowych użytkowników;
  12. Rozpoznawania, czy osoba odwiedzająca stronę internetową jest zarejestrowana na stronie internetowej;
  13. Rejestrowanie informacji z urządzenia Użytkownika, w  tym: pliki cookies, adres IP i  informacje o  używanej przeglądarce, w  celu możliwości diagnozowania problemów, administrowania i  śledzenia Użytkowania witryny;
  14. Dostosowywania elementów układu szaty graficznej lub zawartości strony internetowej;
  15. Zbierania informacji statystycznych o tym, jak Użytkownik korzysta ze  strony, w  celu możliwości ulepszania witryny i  stwierdzenia, które zakresy strony internetowej są najbardziej popularne dla Użytkowników.

4. PLUGIN FACEBOOKA

  1. Strona internetowa zawiera plugin (wtyczkę) do serwisu społecznościowego Facebook.
  2. Plugin Facebooka jest oznaczony logo Facebook.
  3. Plugin ten bezpośrednio połączy z profilem Właściciela na serwerze Facebooka. Facebook może wówczas uzyskać informacje, że Użytkownik odwiedził stronę internetową ze  swojego adresu IP.
  4. Jeżeli Użytkownik odwiedza stronę internetową będąc zalogowanym na swoim profilu na Facebooku, Facebook zarejestruje informację o wizycie. Nawet w  sytuacji, gdy Użytkownik nie jest zalogowany na Facebooku, Facebook jest w  stanie pozyskiwać informacje o  adresie IP.
  5. Facebook nie przekazuje Właścicielowi informacji o gromadzonych danych i  sposobie ich wykorzystania. Cel i  zakres danych gromadzonych przez Facebook nie są znane Właścicielowi. W  celu uzyskania dodatkowych informacji, dotyczących prywatności na portalu Facebook, należy kontaktować się bezpośrednio z  Facebookiem lub  zapoznać się z  polityką prywatności portalu pod  adresem: https://www.facebook.com/about/privacy/.
  6. Jeżeli Użytkownik nie chce, aby Facebook mógł pozyskiwać informacje dotyczące przeglądania strony internetowej dobrze jest, aby Użytkownik wylogował się wcześniej ze swojego konta na Facebooku.

5. PLUGIN INNYCH PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH

  1. Właściciel może również używać innych plugin (wtyczek) społecznościowych (np. Twitter, Google+ albo LinkedIn).
  2. Wtyczki do portali społecznościowych można zidentyfikować po ikonkach służących do udostępniania informacji na danej platformie.
  3. Wtyczki umożliwiają użytkownikom tych platform linkowanie strony internetowej w ich postach, umieszczonych na tych platformach społecznościowych.
  4. Wtyczki bezpośrednio połączą z profilem Właściciela na serwerze danego portalu społecznościowego. Portal ten może wówczas uzyskać informacje, że Użytkownik odwiedził stronę internetową ze  swojego adresu IP.
  5. Podczas wizyty Użytkownika na profilu, administrator serwisu społecznościowego korzysta z plików cookies i  innych podobnych technologii, w  celu monitorowania zachowania i  akcji podejmowanych przez Użytkownika. Informacje te  gromadzone są między innymi na potrzeby stworzenia tzw. statystyki strony. Statystyki zawierają wyłącznie zanonimizowane dane statystyczne na temat użytkowników odwiedzających profil i  nie ma możliwości powiązania ich z  konkretną osobą. Właściciel nie ma dostępu do danych osobowych wykorzystywanych przez serwisy społecznościowe na potrzeby przygotowywania m.in. statystyk strony.
  6. Dzięki generowanym przez serwis społecznościowy statystykom strony, Właściciel posiada informacje o tym, w  jaki sposób Użytkownicy korzystają z  profili Właściciela oraz które, z  publikowanych treści, są najbardziej popularne. Dzięki tym informacjom, Właściciel może optymalizować swoje profile poprzez lepsze dopasowanie publikowanych treści do zainteresowań i  zachowań Użytkowników. Podmiotem odpowiedzialnym za przetwarzanie danych Użytkowników na potrzeby generowania statystyk strony jest administrator każdego z  ww. serwisów społecznościowych. Wobec tego, administratorzy zobowiązani są do poinformowania Użytkowników o  wszelkich sprawach, związanych z  przetwarzaniem danych osobowych, na potrzeby tworzenia statystyk strony oraz o  możliwości skorzystania z  prawa ochrony prywatności, przysługującego zgodnie z  obowiązującymi przepisami prawa.

6. LINKI ZEWNĘTRZNE

  1. Odnośniki znajdujące się na niniejszej stronie, do innych stron internetowych, są podane wyłącznie w celu informacyjnym.  
  2. Właściciel strony internetowej nie ponosi odpowiedzialności za treści znajdujące się na innych witrynach, ani za jakiekolwiek szkody wynikające z ich użytkowania.

7. NEWSLETTER

  1. Istnieje możliwość subskrybowania newslettera, poprzez podanie adresu e-mail lub numeru telefonu i  wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych Użytkownika, w  celu otrzymywania od Właściciela informacji handlowych oraz marketingowych, drogą mailową lub  za pomocą wiadomości SMS.
  2. Poprzez newsletter, wysłany drogą e-mailową lub za pomocą wiadomości SMS, Właściciel informuje Użytkownika o  najnowszych ofertach np. nowościach, promocjach czy wyprzedażach.
  3. Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z  subskrypcji newslettera, klikając w  link zawarty w  otrzymanym newsletterze lub  przesyłając wiadomość e-mail na adres: akwaponika.biuro@gmail.com .

8. FORMULARZ REJESTRACJI

  1. W ramach formularza rejestracji, Użytkownik może wpisać swoje dane osobowe, aby zarejestrować się jako zidentyfikowany Użytkownik na stronie internetowej i  utworzyć swoje Konto.  
  2. Po zarejestrowaniu, gdy Użytkownik odwiedzi ponownie stronę internetową, będzie mógł zalogować się jako zidentyfikowany Użytkownik na swoje Konto.
  3. Po zalogowaniu na Konto, strona internetowa będzie dysponowała danymi osobowymi i kontaktowymi Użytkownika, podanymi podczas rejestracji lub w późniejszym okresie, które umożliwią sprawniejszy kontakt, przesył danych lub  płatność za usługę lub  towary, dostępne na stronie internetowej.
  4. Zarejestrowanie Użytkownika i w rezultacie zapisanie Jego danych osobowych oznacza, że Użytkownik wyraził zgodę na przetwarzanie przez Właściciela danych osobowych Użytkownika, podanych w Formularzu Rejestracji.
  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przekazanie przez Klient niezgodnych z prawdą danych wymaganych do realizacji zamówienia. Takich jak: adres wysyłki, e-mail, telefon kontaktowy.
  6. Zamówienia będą realizowane zgodnie z przekazanymi danymi w formularzu rejestracji i na koncie użytkownika.

9. WYSZUKIWARKA

 Użytkownik może wyszukiwać na stronie internetowej szukanych informacji, wpisując w  wyszukiwarce, umieszczonej na stronie internetowej, hasło, którego szuka. Opcja ta  umożliwia Użytkownikowi szybszy filtr informacji, niż zapoznawanie się z  treścią całej strony internetowej, w  poszukiwaniu tego, po co Użytkownik pojawił się na stronie internetowej.

10. POSZANOWANIE WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

  1. Strona internetowa oraz jej treści mogą być chronione prawami autorskimi, prawami dotyczącymi znaków towarowych oraz innymi przepisami, związanymi z ochroną własności intelektualnej.
  2. Znaki, loga i inne spersonalizowane emblematy Właściciela, pojawiające się na stronie internetowej (zwane łącznie: ” Znakami „), stanowią znaki towarowe Właściciela.
  3. Z wyjątkiem osobnych, indywidualnych, pisemnych upoważnień, Użytkownik nie może wykorzystywać przez siebie, należących do Właściciela, Znaków: osobno, ani w  zestawieniu z  innymi elementami słownymi lub  graficznymi, szczególnie w  informacjach prasowych, reklamach, materiałach promocyjnych, marketingowych, w  mediach, w  materiałach pisemnych lub  ustnych, w  formie elektronicznej, w  formie wizualnej ani w  żadnej innej formie.

11. OCHRONA DANYCH UŻYTKOWNIKA

 Właściciel szanuje w  pełni prywatność Użytkowników. Szczegółowe informacje na temat sposobu gromadzenia i  przetwarzania danych osobowych Użytkownika lub  innych informacji, jak również sytuacji, w  których Właściciel może je ujawniać, znajdują się w  zakładce Polityka Prywatności.

12. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

  1. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
  2. Główne parametry, decydujące o plasowaniu ofert, przedstawionych Konsumentowi w wyniku wyszukiwania, przedstawiane również w bezpośrednim powiązaniu z daną ofertą, w widoczny sposób, są następujące:

Plasowanie w wynikach wyszukiwania Google (SEO):Optymalizacja strony internetowej alesmakosz.pl pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) pomaga uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Ważne jest, aby stosować odpowiednie słowa kluczowe związane z mięsem i owocami morza. Plasowanie ofert w Google Merchant Center: Google Merchant Center pozwala na przesyłanie danych produktów do Google, co umożliwia wyświetlanie produktów w sekcji Zakupyw wynikach wyszukiwania Google. Kampanie Google Ads: Używanie platformy Google Ads pozwala na tworzenie kampanii reklamowych, które wyświetlają oferty produktów w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów reklamowych Google. Remarketing: Dzięki narzędziom Google Analytics można prowadzić remarketing, czyli wyświetlanie reklam produktów osobom, które już odwiedziły stronę alesmakosz.pl. Plasowanie w wynikach lokalnych: Jeśli alesmakosz.pl ma fizyczne lokalizacje sklepów, ważne jest, aby zoptymalizować dane lokalizacyjne, co pomaga w wyświetlaniu ofert w wynikach wyszukiwania lokalnego w Google. Analiza danych za pomocą Google Analytics: Narzędzie Google Analytics pozwala na śledzenie zachowań użytkowników na stronie internetowej, co umożliwia dostosowanie ofert do potrzeb klientów oraz optymalizację konwersji. Używanie Google Search Console: Google Search Console pozwala na monitorowanie widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google i poprawianie ewentualnych problemów technicznych, które mogą wpłynąć na plasowanie ofert. Social Media Marketing: Wykorzystywanie platform społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram, do promowania produktów mięsa i owoców morza może również przyczynić się do plasowania ofert i przyciągnięcia nowych klientów.

  1. Sklep oznacza oferty sponsorowane oraz płatne reklamy. Informacje te są przedstawiane w bezpośrednim powiązaniu z danym wynikiem wyszukiwania, w widoczny sposób, który wyróżnia się z ogólnego interfejsu.
  2. Sprzedawca stosuje indywidualne dostosowanie cen proponowanych ofert, na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  3. Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić, zawierającą należny podatek (cena brutto). Koszt dostawy nie jest wliczony w cenę, gdyż zależy od wybranego przez Klienta sposobu dostawy Produktu.
  4. Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę, opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen, znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Produktów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. W razie wprowadzenia promocji, Sklep informuje Klientów o najniższej cenie Produktu z ostatnich 30 dni. Jeśli Produkt jest w sprzedaży krócej niż 30 dni, cena przed promocją to najniższa cena od momentu wprowadzenia Produktu do Sklepu. Informacje te są przedstawiane obok ceny promocyjnej Produktu.
  7. Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą wysłanego Formularza Zamówień, dokonanego za pośrednictwem strony: www.alesmakosz.pl lub e-mailowo na adres: akwaponika.biuro@gmail.com, 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę.
  8. Zamówienie Produktu realizuje się poprzez wybranie Towaru, którymi Klient jest zainteresowany, kliknięcie przycisku „DODAJ DO KOSZYKA”, znajdującego się przy opisie Produktu, a następnie, z poziomu „KOSZYK”, znajdującego się w zakładce Sklepu, wypełnienie Formularza Zamówienia, w tym wyboru formy dostawy i zapłaty bądź wyboru opcji zapłaty przy odbiorze, jeśli takowa jest dostępna dla wybranego Produktu, a następnie kliknięcie potwierdzenia zakupu.
  9. Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta powinni jednoznacznie określić dane płatnika oraz dane punktu odbioru przesyłki. W innym wypadku zakupione produkty będą wysłane na dane adresowe uzupełnione w danych płatnika.
  10. Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres e-mail, podany w Formularzu Zamówienia.
  11. Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:
  12. a) w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze – rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę.
  13. b) w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym – rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym Sklepu.
  14. Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od: 7:00, do: 15:00). Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 15:00, w soboty, niedziele lub święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
  15. Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
  16. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta zostanie również wystawiona i wysłana Klientowi faktura VAT (art. 106b ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1570, ze zm.).
  17. Klient składając zamówienie w sklepie internetowym wyraża zgodę na przesyłanie paragonów, faktur, duplikatów tych faktur oraz ich korekt, w formie elektronicznej przez Akwaponika Sp. z o.o. na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
  18. Zobowiązuję się przyjmować paragony i faktury, o których mowa w formie papierowej, w przypadku gdy przeszkody techniczne lub formalne uniemożliwiają przesłanie paragonów i faktur drogą elektroniczną.
  19. W razie zmiany adresu e-mail i danych adresowych Klient zobowiązuję się do zaktualizowania danych na koncie użytkownika indywidualnie przypisanym do niego. A jeśli zmiana dotyczy zamówienia w trakcie realizacji zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania sprzedającego o zaistniałej sytuacji.
  20. Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:

a) E-mail – akwaponika.biuro@gmail.com

b) Formularz kontaktowy w formie hiperłącza zawarty w wiadomości e-mail o przyjętym zamówieniu.

c) Telefon – 696 501 080

d) Adres korespondencyjny – ul. Nad Łyną 14C, 10-687 Bartąg

Sprzedawca nie weryfikuje autentyczności recenzji Klientów na temat zakupionych w Sklepie Produktów.

13. DOSTAWA I KOSZTY TRANSPORTU

  1. Realizacja wysyłki zamówienia w Sklepie odbywa się za pośrednictwem:
  2. paczkomatu
  3. kuriera
  4. Zamówienia składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta będą zrealizowane najbliższego dnia roboczego.
  5. Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi zwykle: 2 dni robocze. Na czas oczekiwania składa się czas realizacji zamówienia, a więc skompletowanie produktów do zamówienia oraz przewidywany czas dostawy, który wynosi od 24 godzin, w przypadku Polski.
  6. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia wynikające z winy przewoźnika.
  7. Podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez kuriera, Klient powinien w jego obecności dokładnie sprawdzić zawartość i kompletność przesyłki, stan opakowania zewnętrznego oraz stan zamówionego produktu. W przypadku uszkodzenia przesyłki Klient powinien sporządzić wraz z kurierem protokół szkody, w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach podpisanych przez Klienta i kuriera.

14. REALIZACJA PŁATNOŚCI

  1. W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:

a) za pobraniem – przy odbiorze przesyłki;

b) przelewem, na rachunek bankowy – PL79105017641000009082025892;

c) płatność online za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24.pl, Przelewy24 BLIK.

  1. Szczegółowe zasady i warunki dokonywania płatności za pośrednictwem banków lub innych dostępnych serwisów określają właściwe regulaminy odpowiednich banków i serwisów.
  2. Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie, w terminie do siedmiu (7) dni roboczych, od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu. W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty, przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługę Sklepu: akwaponika.biuro@gmail.com (e-mail), 696 501 080 (tel), ul. Nad Łyną 14C, 10-687 Bartąg (adres).

15. REKLAMACJA

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Produktu z Umową. Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta, w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące Towarem, nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.), dotyczących rękojmi za wady.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Produktu, który to brak istnieje w chwili jego dostarczenia i jest ujawniony w ciągu dwóch (2) dni od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby, działające w ich imieniu, jest krótszy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch (2) dni od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z Umową.
  3. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda zwrotu ceny, lub Sprzedawca może dokonać obniżenia ceny, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową, w sposób wybrany przez Konsumenta, jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
  4. Sprzedawca dokonuje zwrotu lub obniżenia ceny lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Konsument poinformował go o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  5. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny gdy:

a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową;

b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową;

c) brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny bez uprzedniego żądania jego naprawy albo wymiany;

d) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

  1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości produktu zgodnego z Umową. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny, niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  2. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest nieistotny.
  3. Reklamacje dotyczące Produktów, mogą być zgłaszane:

a) na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy: ul. Nad Łyną 14C, 10-687 Bartąg;

b) pocztą elektroniczną, na adres e-mail: akwaponika.biuro@gmail.com.

  1. Reklamacja powinna zawierać:

a) dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail i numer telefonu kontaktowego);

b) wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;

c) numer Zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;

d) oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.

16. PRAWO ODSTĄPIENIA

  1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm. Art. 38 podpunkt 4 i 11.), Konsument nie może odstąpić od Umowy w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia oraz zawartej w drodze aukcji publicznej.
  2. Sprzedawca w przypadku anulowania opłaconego zamówienia dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
  3. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  4. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:

a) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

b) w której przedmiotem świadczenia jest Towar, ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

c) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;

d) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

e) w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

f) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe, dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

g) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

h) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;

i) o dostarczanie Towarów z elementami cyfrowymi, usług cyfrowych lub treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał mu potwierdzenie;

j) zawartej w drodze aukcji publicznej;

k) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w Umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

l) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi, niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne, niż części zamienne, niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji – prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych Usług lub Towarów;

m) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku, w którym Konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.

17. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

  1. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się pod adresem: https:www.uokik.gov.plwazne_adresy.php#faq595.

Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https:www.uokik.gov.plwazne_adresy.php#faq596.

Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

Internetowej platformy ODR, dostępnej pod adresem: http:ec.europa.euconsumersodr.

  1. Niniejszy rozdział zatytułowany „Pozasądowe rozwiązywanie sporów” nie znajduje zastosowania wobec Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.

18. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin określa zasady zawierania i wykonywania Umowy sprzedaży Produktów, znajdujących się na stronie Sklepu.
  2. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.
  3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu: www.alesmakosz.pl, w zakładce: „Regulamin Sklepu”.
  4. Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.
  5. Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.
  6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  7. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają przepisy prawa.
  8. Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Konsumenta, niż postanowienia ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.) są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.
  9. W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.

 

Z wyrazami szacunku

Aleksander Oszajca

Właściciel i Prezes firmy Akwaponika Sp. z o.o.

0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty

Wyszukiwarka produktów